fredag 27. mars 2015

To uker i Thailand

Jeg har nå vært to uker i Thailand. Behandlingen har gått etter planen. De to første ukene fikk jeg ceftriaxone 4g iv mandag til torsdag. Doxycyclin og ciprpfloaxin tabletter. I tillegg tar jeg mariatistel, Artemisia annua, greens og vitaminer.

Jeg har ikke kunnet vært i sola pga doxycyclin. Jeg har gått til og fra lege. Da jeg har vært ute har jeg holdt meg i skyggen. I tillegg har jeg smurt med med faktor 50+ mange ganger pr dag (og mer enn en type.) Alikevel har det vært nok til at soleksemen har kommet. Nå er tablettene blitt byttet ut med claritromycin og tinidazol. Håper det skal gå bedre nå. 

Jeg liker meg veldig godt! Doktoren er flink til tross for at han liten erfaring med borreliose. Sykepleierne er super søte og så flinke. Jeg får iv på samme hånd i en uke. Så bytter vi. Etter denne ukes iv synes det ikke at jeg har blitt stukket og jeg bruker å bli knallblå.

Stedet jeg bort på er supert! En liten koselig flekk rett ved hovedgata. Et rolig sted med masse vegetasjon og et lite basseng.

I dag skal jeg ha pt time nummer 2. Helt snålt å begynne å trene igjen etter opphold på over 10 år. Føler meg helt malplassert...

Programmet trener hele kroppen på en time. Jeg bruker kun faste maskiner og ingen tredemølle eller sykkel. Etter hvert håper jeg på å få inn litt frivekter også.

Jeg forventer at jeg blir sliten etter trening og legger inn en time eller to med søvn.

Jeg føler meg bedre enn jeg kan huske. Energien er på vei tilbake. Dog har jeg mer smerter. Håper de avtar snart. Antakelig vil smertene komme og gå. Smertene kommer av at bakteriene dør så alt er etter planen!

Jeg har nå 6 uker igjen. Om litt over 4 uker kommer familien. Gleder meg så! I går var Kasper 7 år og dette er den første bursdagen jeg ikke har feiret med han. Jeg har aldri vært borte fra de i mer enn to dager tidligere....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar